Tuesday 18 September 2012

HUHUHU~~~


aku mulai sedar, dunia seakan menghimpitku,
seringku lupa pada pencipta alam,
leka dengan permainan dunia,
yang memakan diri,

aku seakan keliru pada dunia,
yang penuh dengan ranjau,
aku memasuki perangkap yang sangat luas,
di persimpangan, semakin ku hampir, 
semakin jauh,

aku seolah memijak bayangan itu,
hanya mampu melihat,
tidak mampu kusentuh,
semakin ku keliru,

terperangkapku dalam imaginasiku sendiri,
melihat kau tersenyum,
sedangkan aku kegelisahan,
aku berlari seakan dikejar,
semakin laju, semakin hampir,
takut ku pada kenyataan,
perlu kusedar kau hanya bayangan,
bukan realiti,

meskipun kau denganku,
tetapi dusta belaka,
tersungkur semula pada kenikmatan dunia,
alpa terus membelenggu,
sehingga lupa pada yang ESA,
tersedarku padaMU yang maha mengasihani.

No comments:

Post a Comment